lunes, 8 de diciembre de 2014

Vin sărbătorile de iarnă...

 Vin iar, sărbătorile de iarnă...
 si multe suflete pierdute-n lume,
 cu fulgi de dor încep să cearnă
 peste câmpul albit de brume.
 
 De ce să spun că azi sunt fericită,
 când glasul meu nu-și are sens?
 când știu că viața mi-este ruginită
 și parcă mă întorc la homo-sapiens?
 
 Tehnologie și modern, era vitezei...
 totu-i fals și plin de chimicale,
 când însăși viața a devenit...sinteză
 iar vorba lumii e plină de fecale!
 
 S-au dus și inocența și spășirea...
 nimic nu-mi sugerează că binele e-n noi
 s-a degradat la maxim și iubirea...
 când totul are număr de card...noroi!
 
 Pe artera Pământului curge alcool
 și-aproape toți sunt beți de lăcomie;
 iar locul pe scaunul cinstei este gol
 cum să fiu fericită ca mielul pe câmpie?
 
 Cum să fiu fericită, când rădăcinile mi-s rupte
 de cei ce trebuiau să-nverzească "pădurea";
 când până și sentimentele-s corupte...
 iar fericirea-mi este tăiată cu securea?
 
 Că am plecat de unde am fost copil,
 străină, făr'de sărbători și fără de colinde,
 mă perpelesc de dor pe un tărâm ostil
 și "trădătoare" sunt că am votat făr-a pretinde.
 
 Cum să mă bucur de iarnă fără nea
 și fără cozonaci, sarmale și șorici...
 fără tradițiile păstrate-n țara mea
 și fără ­ía frumoasă, cusută cu arnici?
 
 Troienile de gânduri mă-nsoțesc
 și-mi ninge fruntea cu sudoare,
 când graiul meu cel românesc,
 nu-l mai aud rostit sub felinare.
 
 Dida Diana Cioponea.
 
https://www.facebook.com/video.php?v=296021647275818&set=vb.191347417743242&type=2&theater

No hay comentarios:

Publicar un comentario