jueves, 9 de enero de 2014

**TU...ȚARA MEA! ** Din Vol. - (TE STIU DE UNDEVA...)

Foto: **TU...ȚARA MEA! ** 
  
 Visez cum cântă tristele viori,
 pe înaltele culmi carpatine 
 și mă cuprind din nou fiori...fiori,
 tu, țara mea...săracă, fără mine. 
  
 Am încercat să-mi mut rădăcinile 
 în grădina suspendată departe... 
 dar mereu îmi întind mâinile, 
 către mormintele plecaților în moarte. 
  
 Aprind de departe lumânări 
 și zarea cu privirea o răzbat... 
 parcă mă văd făcând cărări, 
 spre cimitirul din marginea de sat. 
  
 De ce mi-este gura mereu amară, 
 când sete-mi e și apă nu pot bea? 
 Pentru că apa rece din izvoară, 
 va curge-n lacrima din inima mea. 
  
 Mi-e dor mereu de alb și de verde 
 când sărbătorile vin cu colinde; 
 în lume, inima mea iarăși se pierde,
 când focul în vatră iarăși se aprinde. 
  
 E liniște...și-n mine o scânteie 
 se-aprinde și nu stiu ce să fac... 
 e dorul aprig...sunt femeie, 
 dar sufletul meu este de dac! 
  
 Aș trece munți și-aș trece ape-nnot, 
 dacă aș ști că dorul nu e în zadar; 
 dar știu că s-a vândut aproape tot; 
 din țara mea, ce-aș mai primi în dar? 
  
 Să-mi spuneți voi, cei ce-ați rămas, 
 căci mulți îmi spun că pâinea e amară; 
 că nu mai au putere și nici glas 
 ca să te strige sau să lupte, scumpă țară! 
  
 Dida Diana Cioponea.


Visez cum cântă tristele viori,
pe înaltele culmi carpatine
și mă cuprind din nou fiori...fiori,
tu, țara mea...săracă, fără mine.

Am încercat să-mi mut rădăcinile
în grădina suspendată departe...
dar mereu îmi întind mâinile,
către mormintele plecaților în moarte.

Aprind de departe lumânări
și zarea cu privirea o răzbat...
parcă mă văd făcând cărări,
spre cimitirul din marginea de sat.

De ce mi-este gura mereu amară,
când sete-mi e și apă nu pot bea?
Pentru că apa rece din izvoară,
va curge-n lacrima din inima mea.

Mi-e dor mereu de alb și de verde
când sărbătorile vin cu colinde;
în lume, inima mea iarăși se pierde,
când focul în vatră iarăși se aprinde.

E liniște...și-n mine o scânteie
se-aprinde și nu stiu ce să fac...
e dorul aprig...sunt femeie,
dar sufletul meu este de dac!

Aș trece munți și-aș trece ape-nnot,
dacă aș ști că dorul nu e în zadar;
dar știu că s-a vândut aproape tot;
din țara mea, ce-aș mai primi în dar?

Să-mi spuneți voi, cei ce-ați rămas,
căci mulți îmi spun că pâinea e amară;
că nu mai au putere și nici glas
ca să te strige sau să lupte, scumpă țară!

Dida Diana Cioponea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario