domingo, 13 de octubre de 2013

** DRAGOSTE DE FRATI **

** DRAGOSTE DE FRATI **

Ne împărţeam mâncarea, cu dragoste de frate
Şi grija ne-o purtam, iubindu-ne mereu .
Şi dorul îl duceam, amarnic şi prea greu ,
Dar m-am ştiut că viaţa, ne duce aşa departe.

Cu plete blonde, sau brunete...
Noi patru fraţi săraci am fost
Şi sărăcia o învăţasem pe de rost ,
De parcă viaţa, ne cânta sonete .

Mâncam laolaltă, cu grijă fiecare ...
Şi împărţeam mereu, totul, cu fericire,
Căci eram fraţi...ne lega firul de iubire...
Să nu plece flămând, vre-unu' la culcare .

Noi n-am trăit în puf sau în palate;
Deşi baraca, mereu stătea să cadă;
Ne spălam la lighean şi nu în cadă...
Şi am împărţit şi frimitura cu un frate.

Aşa trăit-am noi, cu foame, frig şi lipsuri
Dar niciodată viaţa, nu ne-am blestemat;
De viaţă...doar iubirea ne-a legat
Şi-am numărat pe vise, stelele-n apusuri .

De se-ntâmpla s-avem o pâine,
Deşi, flamanzi stăteam mereu,
Am împărţit frăţeşte şi uşor şi greu,
Tot aşteptând, mai binele de mâine.

Părinţii, vă-ntrebaţi unde erau?
...Plecaţi mereu pe căi străine !
Îi aşteptam, sperând că poate mâine,
Veni-vor...dar visele ne-ntemniţau.

Deși sărmani, copii fără noroc,
Trăit-am greu și viața-n piept am luat !
C-am fost femeie sau am fost bărbat,
Prin viață am trecut, parcă prin foc.

Suspinele le-am transformat în vise...
Cărările în pulbere de aur le-am făcut
Şi-am reușit, deși drumul a fost bătut
Cu spini, noi am pășit, pe visele ucise.

Aş vrea măcar o zi, să fiu copil pribeag...
Cu fraţii mei la masă să mai stau cu drag;
Mi-ar curge lacrimi mii, ca perlele-n sirag,
Dar mi-s plecaţi prin lume şi dorul lor il trag.

Noi ştim cum împărţeam mâncarea să ajungă;
Deşi sărmani dar fericiţi, în felul nostru...
Acum, cu totii în viaţă, ne-avem rostu '
Şi numai dorul, mai poa' să ne străpungă .


Autorii:Jurca Marinela Florina & Dida Diana Cioponea

14:10:2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario